2. Quina velocitat tindrà un nadador si recorre 50 m en 12,45 s?
3. Dibuixa el gràfic posició-temps d’un mòbil amb aquestes dades:
x (m)
|
2
|
5
|
8
|
11
|
14
|
17
|
20
|
t (s)
|
0
|
2
|
4
|
6
|
8
|
10
|
12
|
4. Anem per la carretera a una velocitat de 25 m/s i volem passar a un camió. Per poder fer això cal augmentar la velocitat a 30 m/s durant 10 segons. Quina acceleració hi ha?
5. Sabem que l'aigua té de fòrmula H2O. De què és tracta, d'un element o d'un compost? Per què? I què passa amb el ferro de símbol Fe?
6. Un plat de paella, quin tipus de sistema és i per què?
7. En els cellers agarren el raïm per a obtindre un suc d'ell i després el posen a fermentar per a convertir-lo en vi. Quin tipus de canvi és?
8. Què és el que no canvia en un canvi físic?
9. Ompli els buits amb les següents paraules: avant, arrere, frenem, inèrcia, moviment i repòs.
a) Un exemple de ___________ és quan anem en el cotxe i ___________ bruscament; aleshores el nostre cos es mou cap ____________. Al contrari, quan el vehicle accelera en anem cap _____________. Açò demostra que que tots els cossos que estan en ____________ tendixen a seguir en moviment; el cossos que estan en repòs tendixen a estar en ______________.
10. Relaciona les dos columnes:
a) Escala d'observació macroscòpica. Açò vol dir que els podem veure a simple vista.
b) Molt menuts, tant que no poden veure's directament. Però la Ciència elabora teories sobre ells, gràcies a observacions indirectes i experimentacions.
c) Escala d'observació microscòpica. Visibles directament, gràcies al microscopi.
1) Cèl·lules de plantes.
2) Una botella i un llibre.
3) Els àtoms.
No hay comentarios:
Publicar un comentario